Misiune
Misiunea IREA este de a promova cercetarea şi practica în domeniul educaţiei adulţilor în România şi Europa prin sprijinirea accesului la resurse de calitate provenite din cercetări colabrative şi practici, şi prin contribuţii proactive în procesele şi produsele care urmăresc să îi profesionalizeze pe formatorii de adulţi din România.
Obiective specifice
• să furnizeze suport teoretic si metodologic pentru instituţiile implicate în educaţia adulţilor;
• să conecteze munca profesorilor şi a practicienilor din domeniul educaţiei adulţilor prin cercetări participative şi prin dezvoltarea de proiecte
• să iniţieze şi să implice parteneriate internaţionale orientate spre dezvoltarea educaţiei adulţilor şi să promoveze în străinătate educaţia adulţilor din România.
Rolurile IREA
• interfaţă între teoreticieni şi practicieni
• platformă pentru profesioniştii ce lucreză în educaţia adulţilor folosind o diversitate de canale: publicaţii (Revista, newsletter), resurse de informaţii adnotate, evenimente academice şi o bază de date în proces de dezvoltare (contacte, legislaţie);
• evaluator de resurse;
• evaluator de competenţe;
• consultant în politici pentru formatori de adulţi;
• consultant în dezvoltare organizaţională;
• furnizor de fomare și dezvoltare de competenţe specifice pentru educaţia adulţilor.
Direcţii de cercetare
Scopul activităţii de cercetare desfăşurată de IREA este acela de a îmbunătăţi calitatea educaţiei adulţilor şi de a găsi modalităţi de a creşte rata de participare la educaţia adulţilor şi de a întări învaţarea pe parcursul întregii vieţi atât la nivel individual cât şi la nivel instituţional.
Grupuri ţintă
Teoreticieni şi practicieni care lurează în educaţia adulţilor:
• profesori
• traineri
• manageri de proiecte educaţionale
• instructori
• consilieri
Priorităţi
• să conducă cercetări la nivel naţional pentru a diagnostica situaţia actuală a educaţiei adulţilor din România şi să prezinte cadre de acţiune strategice petru dezvoltarea educaţiei adulţilor;
• promovarea unui sistem de dezvoltare profesională continuă pentru formatorii de adulţi, pentru îmbunătăţirea statului lor profesional;
• asigurarea suportului pentru îmbunătăţirea educaţiei de bază a adulţilor din România;
• publicarea de resurse, materiale şi cărţi care examinează rezultatele metodologiei şi formării în educaţia adulţilor.