• ACASA
  • DESPRE NOI
    • Cine suntem ?
    • Obiective și misiune
    • Echipa
    • Consiliul director
    • Retele internationale
    • Consiliul director
    • Parteneri
  • CERCETARE-DEZVOLTARE
    • Proiecte in derulare
    • Proiecte finalizate
    • Directii de actiune
  • EVENIMENTE
    • Evenimente noi
      • Dezbatere online Educația adulților din România încotro?
      • A IV-a Conferinţă Naţională de Educaţie a Adulţilor
        • Despre conferință
        • Comitet organizare/științific
        • Lucrări
        • Galerie foto
        • Agenda conferinței
        • Strategia Națională de Învățare pe Tot Parcursul Vieții 2015-2020
      • Workshopuri
      • Traininguri
    • Evenimente trecute
      • Evenimente nationale
      • Evenimente internationale
    • Galerie foto
  • PUBLICATII
    • Praxis in educatia adultilor
    • Considerente teoretice
    • Suporturi metodologice
    • Revista de stiinte ale educatiei
    • Centru de documentare
  • NOUTATI
  • CONTACT
  • RESURSE
    • Adrese web
    • Legislatie
    • Studii

Cercetare educationala empirica pentru incepator

Cercetare educationala empirica pentru incepator Cercetare educationala empirica pentru incepator

Ekkehard Nuissl, Cercetare educațională empirică pentru începători, Editura Mirton, Timișoara 2011

Oricine dorește să lucreze empiric trebuie să utilizeze metode empirice care sunt recunoscute și întrunesc standardele științifice. După multe decenii de cercetare socială, astfel de metode nu sunt doar foarte bine testate, ci și în continuu dezvoltate și diferențiate. Oricine dorește să le aplice, trebuie să le cunoască punctele forte și cele slabe, să cunoască problemele care pot apărea și să le facă utilizabile într-o masură rezonabilă și inteligibilă în scopul cercetării lor. Cercetarea evaluării, ca parte a cercetării sociale aplicate – în general implicată în contextul discursiv – urmează în mare aceiași pași și aceleași proceduri ca cercetarea empirică socială ca întreg: Definirea situației inițiale și a problemei, formularea întrebarilor de cercetare (Capitolul 1), definirea designului cercetării (Capitolul 2), dezvoltarea instrumentelor (Capitolul 3), compilarea și analizarea datelor colectate (Capitolul 4) și reprezentarea rezultatelor (Capitolul 5). Acești pași vor fi dezvăluiți treptat în prezentul text de studiu, cu scopul de a media bazele cercetării sociale. Capitolul 6 se concentrează în particular pe tema „evaluării” cu accent pe „școală”. Capitolul 7, de încheiere, intitulat „Știința științei”, este o reflecție asupra a ceea ce înseamnă în ansamblu „știința” în cercetarea empirică.

Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Citeşte mai departe ...

Conducerea institutiilor de educatie continua

Conducerea institutiilor de educatie continua Conducerea institutiilor de educatie continua

Ekkehard Nuissl, Conducerea instituţiilor de educaţie contunuă, Editura Mirton, Timişoara, 2007, ediţia a II-a.

În manieră accesibilă, bine structurată şi interactivă, invitând la reflecţie şi transpunere în practică a celor citite, autorul se adresează managerilor de instituţii, dar deopotriva angajaţilor, celor care aspiră la funcţii manageriale sau chiar studenţilor. Cartea îmbină fericit teoria cu practica, cu exemple concrete de acţiune, pentru problematici vizand structurile organizaţionale, cultura organizatională, conducerea şi stilul de conducere, dezvoltarea de personal, conflictele în cadrul grupurilor sau dezvoltarea organizaţională etc.

Cartea are 107 pagini, format A4.

PREŢ: 20 ron

Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Citeşte mai departe ...

Counselling in Adult Education – Trainers Guide

Counselling in Adult Education – Trainers Guide Counselling in Adult Education – Trainers Guide
Anca Munteanu, Ionela Clipici, Mariana Crasovan (coord), Counselling in Adult Education – Trainers Guide, Ed. Mirton, Timisoara, 2007
 
În cadrul proiectului ACCED au fost elaborate un pachet de şase suporturi de curs pentru formarea consilierilor pentru adulţi, în limba engleză, pe teme precum: Professional behaviour, Interpersonal competencies, Facilitating Individual and Group Learning, Career counseling, Information and Resource Management, toate acestea fiind însoţite şi de un ghid pentru trainerii care vor să deruleze aceste cursuri.
Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Citeşte mai departe ...

Digital Storytelling for Employability

Digital Storytelling for Employability Digital Storytelling for Employability

Laura Malita, Vanna Boffo, Digital Storytelling for Employability, Firenze University Press, Firenze, Italia 2010

Această publicaţie face parte din munca partenerilor implicaţi în proiectul L@JOST (Învaţă despre cum să îţi găseşti un loc de muncă prin intermediul povestirilor digitale). L@JOST este un proiect care a început în decembrie 2008, cu o durată de doi ani şi având ca scop principal sporirea posibilităţilor de angajare a tinerilor absolvenţi. Prin acest material am încercat să oferim principalilor beneficiari ai proiectului L@JOST câteva aprecieri asupra principalelor produse ale acestui proiect. Astfel, prin studiul acestei publicaţii, absolvenţii vor avea posibilitatea să înveţe cum să combine sau să folosească separat povestirile digitale şi ePortofoliile pentru a accesa mai repede şi într-un mod relevant piaţa muncii.

Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Descarcă ataşamente:
  • fragmente din carte
Citeşte mai departe ...

Educatie antreprenoriala pentru studentii facultatilor de stiinte sociale

Educatie antreprenoriala pentru studentii facultatilor de stiinte sociale Educatie antreprenoriala pentru studentii facultatilor de stiinte sociale
Anca Monica Ardeleanu, Razvan Papuc, Anca Bratu, Educaţie antreprenorială pentru studenţii facultăţilor de ştiinţe sociale, Editura Mirton, Timisoara 2012

Această publicație a fost realizată în contextual proiectului CReBUS – Crearea unei afaceri în era digitală – dezvoltarea competențelor de antreprenoriatla tinerii din Europa prin e-Mentorat www.crebus.eu. Această broșură te va ajuta să găsești și să răspunzi la întrebările-cheie referitoare la începerea unei afaceri, să știi ce să eviți atunci când pornești pe acest drum și îți va oferi sugestiile necesare pentru ca afacerea ta să răzbată în această eră digital. După o evaluare bine gândită, am decis să includem informații utile începând de la „Decizia de a începe o afacere”, „Ideea de afacere”, „Șlefuirea afacerii” și„Crearea unui plan de afaceri de success”, până la „Aplicarea pentru finanțare”, „Promovarea ideii de afacere prin marketing”, „Profilul competitorilor” și „Dezvoltarea de competențe de leadership”. De asemenea, veți găsi și informații despre „Automanagement și managementul celorlați”, „Începerea unei afaceri intr-o țară europeană” și despre „Când și cum să îți lichidezi afacerea”. Prezentarea atractivă și bine structurată va face din această broșură un real instrument pentru dezvoltarea ta ca tânăr antreprenor.

Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Descarcă ataşamente:
  • fragmente din carte
Citeşte mai departe ...

Flexible Pathways Towards Professionalisation

Flexible Pathways Towards Professionalisation Flexible Pathways Towards Professionalisation

Anne Strauch, Miriam Radtke, Raluca Lupou (ed.), Flexible Pathways Towards Professionalisation. Senior Adult Educators in Europe, WBV Germania 2010

Calificările profesionale ale educatorului de adulţi sunt condiţii cheie pentru calitatea procesului de educaţie oferit adulţilor.
Proiectul "Rute flexibile de profesionalizare pentru educatorul de adulţi la nivel 6 şi 7 EQF - Flexi-Path" a vizat o mai bună comparare a calificărilor şi competenţelor educatorilor de adulţi. Această publicaţie descrie ideea din spatele proiectului, explică contextul teoretic şi introduce totodată un instrument de auto-evaluare bazat pe profilul de competenţe pentru educatorii de adulţi la nivelurile 6 şi 7 ale Cadrului european de calificări care a fost dezvoltat în acest proiect. Instrumentul permite de asemenea educatorilor de adulţi să îşi definească propriile competenţe în mod diferenţiat şi reflectiv , precum şi să ofere noi perspective în validarea competenţelor educatorilor de adulţi.

Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Citeşte mai departe ...

Identificarea competentelor în educatia continua - aplicarea contextuala a instrumentelor si metodelor

Identificarea competentelor în educatia continua - aplicarea contextuala a instrumentelor si metodelor Identificarea competentelor în educatia continua - aplicarea contextuala a instrumentelor si metodelor

Anne Strauch, Stefanie Jutten, Ewelina Mania, Identificarea competenţelor în educaţia continuă- aplicarea contextuală a instrumentelor şi metodelor, Editura Mirton, Timişoara, 2010

Identificarea de competenţe este o temă centrală a dezbaterilor educaţional-politice, ştiinţifice şi educaţional-practice. Diverse iniţiative sunt destinate pe toate planurile acestei teme: studii internaţionale de prestigiu precum PISA, TIMMS şi, de curând, PIAAC au stabilit liniile directoare. Cadrul de Calificare European (EQF) a fost implementat în cadrul de calificare german şi se află, în acest moment, în etapa de verificare. Numeroase iniţiative precum paşapoartele şi portofoliile încearcă să faciliteze recunoaşterea, respectiv vizibilitatea competenţelor. Astfel recunoscute şi validate, performanţele celor care învaţă devin comparabile în sisteme de creditare recunoscute la nivel european.

PREŢ: 15 ron
Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Citeşte mai departe ...

Instrumentul Flexi-Path. Un ghid pentru dezvoltarea unui portofoliu profesional pentru demonstrarea competentelor avansate ale educatorilor de adulti

Instrumentul Flexi-Path. Un ghid pentru dezvoltarea unui portofoliu profesional pentru demonstrarea competentelor avansate ale educatorilor de adulti Instrumentul Flexi-Path. Un ghid pentru dezvoltarea unui portofoliu profesional pentru demonstrarea competentelor avansate ale educatorilor de adulti

Flexi-Path atrage atenţia asupra faptului că există indivizi implicaţi în educaţia adulţilor şi în sectoarele legate de aceasta care şi-au construit o reputaţie profesională prin experienţa în câmpul muncii şi nu prin studii superioare.

Flexi-Path oferă un proces transparent pentru facilitarea mobilităţii educatorilor de adulţi în Europa în concordanţă cu Strategia Europa 2020 şi cu strategiile care o precedă şi o alimentează pe aceasta: ex. Startegia Lisabona şi realizarea obiectivelor procesului Bologna.

Flexi-Path este un proces bazat pe un instrument care permite celor ce îl folosesc să îşi demonstreze, mai degrabă, nivelul ridicat al competenţelor în câmpul muncii în domeniul educaţiei adulţilor decât să îşi evalueze cunoştinţele sau abilităţile într-un mediu izolat. A fost creat şi dezvoltat de către profesionişti din domeniul educaţiei adulţilor din întreaga Europă pentru a da naştere unei abordări standard pentru validarea competenţelor unui educator de adulţi care lucrează la un nivel ridicat în acest domeniu sau în alte domenii adiacente. Flexi-Path oferă o metodă de analiză progresivă a stiuaţiilor profesionale complexe în care competenţele au fost (sunt) demonstrate.

Protofoliul Flexi-Path conduce la validarea experienţei dumenavoastră de muncă şi va evidenţia angajatorului sau oricărui viitor potenţial angajator, vastitatea experienţei dumneavoatră de muncă, precum şi a realizărilor, într-un fel în care un simplu CV sau interviu nu vor putea niciodată să o facă.

Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Citeşte mai departe ...

Manual pentru evaluarea si validarea competentelor pedagogice ale educatorilor pentru adulti

Manual pentru evaluarea si validarea competentelor pedagogice ale educatorilor pentru adulti Manual pentru evaluarea si validarea competentelor pedagogice ale educatorilor pentru adulti
Ruud Duvekot, Jeroen Geerts, Manual pentru evaluarea și validarea competențelor pedagogice ale educatorilor pentru adulți, Editura Brumar, Timișoara 2012
 
Acest pachet de materiale de formare a fost dezvoltat în cadrul proiectului CAPIVAL - Valorificarea Validpack-ului: extindere la nivel european www.capival.eu.
Instrumentul Validpack a fost dezvoltat ca un potențial pachet de instrumente, cu scopul de a sprijini identificarea, documentarea, evaluarea și validarea competențelor pedagogice existente ale personalului din educația adulților, și, astfel, pentru a promova certificarea lor, ca o alternativă față de profesionalizarea în educația adulților. De aceea, acest manual se referă la obiectivul de a susține punerea în aplicare a Validpack-ului prin dezvoltarea de cursuri de formare pentru evaluatorii Validpack – ului și furnizarea de materiale de referință menite să descrie, în termeni de criterii de calitate, procesul de evaluare a Validpack – ului în toate fazele și aspectele sale.
Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Descarcă ataşamente:
  • fragmente din carte
Citeşte mai departe ...

Manual pentru utilizarea Validpack pentru validarea competenţelor psiho-pedagogice ale formatorului pentru adulţi

Manual pentru utilizarea Validpack pentru validarea competenţelor psiho-pedagogice ale formatorului pentru adulţi Manual pentru utilizarea Validpack pentru validarea competenţelor psiho-pedagogice ale formatorului pentru adulţi

Sava Simona şi Raluca Lupou (coord.), Manual pentru utilizarea Validpack pentru validarea competentelor psiho-pedagogice ale formatorului pentru adulti, Ed. Mirton, Timisoara 2008

Validpack este un pachet de instrumente de validare care facilitează evaluarea şi documentarea competenţelor formatorilor pentru a dulţi, indiferent dacă acestea au fost obţinute în contexte de învăţare formale, non-formale şi informale. În acest scop, Validpack îşi propune să:
  1. evalueze competenţele importante ale formatorilor
  2. ofere spaţiu pentru documentarea experienţei anterioare
  3. construiască un fundament pentru certificare pe baza rezultatelor validării
  4. fie suficient de comprehensiv, pentru a putea fi utilizat la nivel european
  5. ofere informaţii cu privire la un standard minim de competenţă al formatorilor
  6. ofere formatorilor posibilitatea de mobilitate pe piaţa muncii din Europa
  7. fie aplicabil în contexte diferite
Validpack constă într-un set de instrumente dezvoltate în cadrul proiectului VINEPAC: harta minţii, reflecţia asupra biografiei, reflecţia asupra competenţelor, portofoliul, grila de observaţie, structura/ grid de interviu, fişă de validare.
 
Prezentul manual pentru utilizarea Validpack-ului include, pe lângă aceste instrumente de validare, linii directoare şi indicaţii pentru formatori în legătură cu modul de desfăşurare a procesului de validare.
 
Cu ajutorul acestui manual, formatorii vor fi direcţionaţi şi sprijiniţi de-a lungul procesului de validare. Manualul oferă o descriere detaliată a modului în care poate fi folosit pachetul de instrumente Validpack pentru validarea competenţelor unui formator.
Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Citeşte mai departe ...

Metode de lucru în educatia adultilor

Metode de lucru în educatia adultilor Metode de lucru în educatia adultilor

Gunther Gugel, Metode de lucru în educaţia adulţilor, Editura Mirton, Timişoara, 2007, ediţia a II-a.

Cartea constituie pentru cei interesaţi un valoros ghid în activitatea didactică cu adulţii, prezentând concret detalii tehnice de aplicare a metodelor. Prezentarea grafică deosebită şi limbajul concret şi accesibil fac din această lucrare un instrument practic de referinţă care nu ar trebui să lipsească niciunui cadru didactic din domeniul educaţiei adulţilor.

Cartea are 290 pagini, format A4.

PREŢ: 40 ron

Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Citeşte mai departe ...

Politica poate fi si placuta

Politica poate fi si placuta Politica poate fi si placuta

Radu Szekely, Mihai Predescu, Manual pentru promovarea participării politice, Editura Eurostampa, Timişoara 2010

Acest manual face parte dintr-un pachet de materiale didactice elaborate în cadrul proiectului EuroPol, care mai cuprinde un DVD cu 12 filme educaţionale şi un joc educaţional (disponibil la adresa www.politicscanbefun.eu). Toate aceste trei materiale au o structură comună, formată din unităţi de studiu ce acoperă 12 teme legate de politică.

Manualul este structurat în trei părţi. Prima parte descrie pe scurt beneficiile şi motivele pentru predarea implicării politice. De asemenea, această secţiune descrie temele celor doisprezece unităţi de curs. Partea secundă constă în doisprezece unităţi, fiecare prezentată în aceeaşi structuă, astfel încât să fie uşor de utilizat. Toate unităţile au o activitate centrală şi prezintă cîteva alternative pentru a permite o adaptare mai bună a temei la cerinţele cursului de formare. A treia parte constă în scurte descrieri ale metodelor şi instrumentelor utilizate, ce sunt propuse în diferite unităţi de curs.

Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Citeşte mai departe ...

Relatii publice in institutiile de educatie continua

Relatii publice in institutiile de educatie continua Relatii publice in institutiile de educatie continua

Ekkehard Nuissl, Antje von Rein, Relaţii publice în instituţiile de educaţie continuă, Ed. Mirton, Timişoara, 2003, ediţia a II-a.

Cartea oferă celor interesaţi un valoros instrument de lucru, un ghid de acţiune în care se îmbină fericit teoria cu practica, cu exemple concrete de acţiune în domeniul relaţiilor publice. În paginile cărţii se regăsesc îndrumări detaliate, concrete despre cum se construieşte şi se promovează imaginea instituţională print transmiterea mesajelor, prin comunicarea informaţiilor despre instituţie şi în instituţie, despre activităţile ei într-o manieră profesională, pentru a sensibiliza şi atrage beneficiarii direcţi şi potenţiali, pentru a poziţiona corect instituţia în conştiinţa comunităţii locale, regionale, naţionale sau chiar internaţionale.

Cartea are 92 pagini, format A5.

PREŢ: 10 ron

Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Citeşte mai departe ...

Resource Package on Counselling in Adult Education

Resource Package on Counselling in Adult Education Resource Package on Counselling in Adult Education

Simona Sava şi Amelia Marian(coord.), Resource Package on Counselling in Adult Education, Ed. Mirton, Timişoara, 2004.

Pachetul de Resurse (în limba engleză) cuprinde urmatoarele produse:Un manual pentru consilierii ce activează în domeniul educaţiei adulţilor: Competencies of the Career Counsellors. Handbook, dezvoltat în acord cu Standardele şi Normele Canadiene în Consilierea Carierei şi materiale practice de training pentru dezvoltarea competenţelor prezentate în manual din punct de vedere teoretic (Training Materials).

Cartea are 354 pagini, format B5.

Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Citeşte mai departe ...

Training curriculum and training materials for Improving literacy competencies through vocational education and training

Training curriculum and training materials for Improving literacy competencies through vocational education and training Training curriculum and training materials for Improving literacy competencies through vocational education and training

Boffo Vanna, Ioana Dârjan (coord), Training curriculum and training materials for Improving literacy competencies through vocational education and training, Ed. UVT, 2009

PREŢ: 15 ron

Publicat în PRAXIS IN EDUCATIA ADULTILOR
Citeşte mai departe ...
Copyright © IREA 2025 All rights reserved.
Praxis in educatia adultilor